lørdag 20. juni 2009

Tid for stuebytte

Det er alltid godt med stuebytte, og behovet blir vel ikke mindre av å gå delvis sykemeldt i lengre tid.... Da jeg klarte å få billetter til Metallicas konsert i Oslo Spektrum i oktober i fjor, var planen klar - jeg skulle kombinere det med et besøk hos gode venner på Kongsvinger! Heldigvis var jeg nok en gang velkommen, så søndag vendte jeg nesen østover.

I tillegg til mor, far og 3 barn i varierende størrelse, består familien i tillegg av en enslig fisk og to søte hunder. Den ene, Diva, er avbildet her. Både Diva og Cindy er hunder med herlige personligheter (kan hunder ha personlighet? Jaja, dere vet hva jeg mener!!). Er ekstremt imponert over Divas evne til å snorke - noe hun gjør til og med når hun er våken! Imponerende...

Var på utflukt til Mauds Garn på mandag. Målet var å handle garn, men det var så sinnsykt mye rart der at jeg endte opp med.... ingen ting!!!! Jepp - det er faktisk mulig. Jeg er fortsatt av typen som stort sett ikke kjøper dersom jeg ikke har et konkret prosjekt på gang. Og det hadde jeg ikke. Ergo kom jeg tomhendt ut igjen. Men fikk da opplevd Lillestrøm! Ikke at det er så fantastisk i seg selv, det er godt å se at det ikke bare er Bergen som er et eneste stort veiarbeid...

Tirsdag var en lat dag, men på ettermiddagen var det klasseavslutning for husets eldste datter, og jeg fikk være med. Været var deilig i solen, men da den forsvant ble det raskt kaldt, gitt. Og for ikke å snakke om all myggen som kom.... Jeg HATER mygg!!! En totalt unødvendig oppfinnelse, spør du meg! Uansett - bildet over er fra stedet vi var på, Bæreia. Ganske idyllisk, egentlig. Hvis du ser bort fra det fine bosspannet i forgrunnen, da. Men sånt trenger man jo. Stakk ene pekefingeren i vannet og konstanterte at det var kaldt, men det hindret ikke enkelte av ungene i å bade. Mye gåsehud og blå lepper ute og gikk, ja!

Onsdag var det på tide å vende nesen mot Oslo, men på veien rakk vi innom den lokale garnbutikken på Kongsvinger. Stakkars dame bak disken klaget over manglende strikkeentusiasme hos Kongsvingers befolkning på sommerstid. Kan du skjønne hvorfor? At man ikke vil sitte med svære ullprosjekt på fanget i 25 varmegrader i skyggen kan jeg forstå, men det finnes da andre muligheter...? Endte uansett opp med 6 nøster Bris som jeg har hatt lyst til å prøve lenge, samt at jeg supplerte strikkepinnebeholdningen min. Fikk en ProKnit kabel og et sett pinner av Anna-Maylen siden hun ikke likte å strikke med dem, og kjøpte en kabel og to sett pinner til. Tenkte at jeg skulle strikke sjal med nytt garn på nye pinner. Har ikke satt i gang enda, men inntil det motsatte er bevist satser vi på at det blir en suksess!

Har ellers skravlet, strikket, ranglet og i det hele tatt kost meg på Kongsvinger! Det var utrolig godt å komme seg bort fra heimen noen dager, og håper på å få til et aldri så lite besøk igjen på sensommeren når jeg endelig får sommerferie. Gleder meg alt!

1 kommentar:

  1. Det var såååå koselig med besøk! KOM TILBAKE!! Nå må jeg jo strikke og skravle til langt på natt med meg selv! Det er jo ikke festlig:(
    Jeg måtte forresten til garnbutikken igjen et par dager senere...de derre putene vet du...Men det ble fra et annet mønsterhefte. Blir nok julegave det der :) Sees om en måned! Stooor klem

    SvarSlett