fredag 12. juni 2009

Bruce Springsteen i Bergen

Band: Bruce Springsteen and the E Street Band
Dato: 10. juni 2009
Sted: Koengen, Bergen

Da var sommerens tredje konsert vel overstått. Denne gangen var det Springsteen på Koengen, og jeg gikk på konsert nr. 2 av 2. Så dem på Valle Hovin for noen år siden, og det var bra, så da måtte jeg jo prøve igjen ettersom det var Bergen som stod for tur.

Hva kan jeg si som ikke har stått i lokalavisene allerede? For konserten var bra, den. Fikk mange gamle gromlåter, og da The River var ferdig uttalte Ann-Christin så noe sånt som at "nå er jeg så fornøyd, nå kan jeg egentlig bare gå hjem". *fnis* Men det gjorde hun selvsagt ikke, for man måtte jo få med seg alt! Konserten begynte i deilig sol, og sjefen sjøl stilte selvsagt i pilotbriller.
Arrangørene kunne nok ha spart mye på strømregningen ved å vente med scenelysene til solen forsvant, men lys hører nå en gang med. Og til tross for solen fikk man se noen kule bakgrunner som den på bildet over. Storskjerm på hver side var det og, et must når det er såpass stor arena.

En ting som er sikkert - Jay Weinberg (som er bare 19 år) må ha verdens beste sommerjobb! Han er nemlig trommis for Springsteen i sin far Max Weinberg sitt fravær. Her kan han sees bak sjefen sjøl og Little Steven.

Nok en gang er frøknen fornøyd med konsert, neste er Metallica i Spektrum som jeg satser på å bli minst like fornøyd med.....

2 kommentarer:

  1. Høyres jo veldig kult ut, lurar berre på ein ting: kom han med nokon artige norske strofer under den konserten du var på?

    SvarSlett
  2. Ja, han lirte av seg noen sånne standardfraser. Ikke at jeg husker hva....

    SvarSlett