fredag 12. juni 2009

Litt sånn diverse småting


Åltså....

Å få gaver er alltid kjekt. Spesielt når de kommer veldig uventet! Og det gjorde denne....


Jeg er da registrert på Ravelry, "a knit and crochet community" som det heter så fint. Her finnes det sinnsyke mengder oppskrifter, og man kan bl.a. registrere alt man produserer.
Her er også Lene medlem, og her om dagen hadde hun kommet over Ravelrys magic mug som hun falt veldig for. Når den er ren og pen og kommer ut av skapet ser den ut som over. Hell i varm væske (i mitt tilfelle er det oftest te...), og VIPS! så forsvinner "dis" fra "disagree"!
Kult, ikke sant? Og denne fikk jeg altså i gave i går der jeg satt på Zupperia og ante fred og ingen fare. Koppen ble tatt i bruk til frokostteen i morges, og funker finfint!! Tusen takk LENE!!!!!!

Ellers er det godt med liv i blomsterkassene på altanen. Den første blomsten på jordbærplanten er sprunget ut!
Det er maaange flere knopper på plantene, så jeg håper det blir et jordbær eller to - har liksom hørt at man ikke må være for optimistisk første sesongen, men litt optimisme skader vel ikke?

I tillegg er det kommet knopper på lavendelen. Den kjøpte jeg på Ikea i fjor, og har siden stått i en vanlig stuepotte på altanbordet. Var redd for at den ikke hadde overlevd vinteren, men pottet den nå om i vår. Plutselig la jeg merke til at den hadde vokst en del, og nå er altså knoppene kommet også. Stas!

På håndarbeidsfronten går det tregt, håper jeg kan få litt inspirasjon når jeg og Anna-Maylen skal på garnshoppetur neste uke. Gleder meg veldig til å plage henne og familien littegranne!

1 kommentar:

  1. Skal prøva meg på litt Agree eg og no snart kjenne eg :)

    Vert spanade å sjå kor stor jordbærinnhausting du får, skal kryssa fingrane for eit fat med sukker og fløte :)

    SvarSlett