lørdag 5. november 2011

Pinnene jobber hardt!

Huff, det blir visst oppdatert litt sjeldent her om dagene..... Akkurat nå går det mye i gaveproduksjon, og så lenge gavene ikke er overrakt er det liksom litt dumt å blogge dem. Man vet jo aldri hvem som snuser når.... :-)

Men noe kan man da vise! Som det garnet jeg kjøpte til halv pris i dag. Tanken er å lage grytekluter med tradisjonelle norske mønstre. Kjøpte de tradisjonelle Mariusfargene, samt at jeg kjøpte noe litt mer utradisjonelt som jeg tenker å lage Fana-mønster av. Skal forhåpentligvis til Singapore og besøke en venninne, og da er det greit å ta med noe litt norsk tenkte jeg. Kjenner jeg henne rett blir jeg dratt med både til foreldre og svigerforeldre, og da er det kjekt å kunne ta med en liten gave til dem og.

Bildet oppe til høyre er en gave, så derfor vil jeg ikke avsløre annet enn at fargen er en dus limegrønn (som ikke fremkommer skikkelig på bildet), garnet er dobbel Drops Alpaca og pinnestørrelse er 5,5. Har knipset flere bilder, de får komme når gaven er overrakt. Snart...
Nede til venstre er meg som modellerer siste kreasjon jeg har laget til meg selv. Halsen nede til høyre er den samme, men fargene er vanskelig å gjengi..... Har laget en tilsvarende i gave tidligere - mønsteret heter Burberry Inspired Shawl, og halsen er rask og enkel å lage. Garnet er Abuelita Tjukk Merino og fargen heter mørk advent. Garnet er supermykt og deilig. Brukte under et nøste og har et helt nøste til liggende, men har ikke bestemt meg for hva det skal brukes til enda.

Strikkelysten er på topp om dagene, og hodet flommer over av tanker, ideer og planer om ting som forhåpentligvis skal lages på et eller annet tidspunkt så watch this space!

1 kommentar:

  1. SÅ KUUL HALS!! Hørtes ut som et godt garn for sånne klødamer som meg :) Strikker mye gaver nå jeg også så det blir lite blogging... stor klem fra meg

    SvarSlett