mandag 26. september 2011

Småfolk. Igjen.....

Det er flere småfolk på vei, og denne gangen er det min gode kollega Lise som snart skal i permisjon. Har jo fått en aldri så liten tradisjon med å lage pledd i gave, og kunne jo ikke være dårligere denne gangen.... Dette er det tredje teppet jeg har funnet oppskrift til hos Pickles, denne gangen ble det Sikk-sakk teppe strikket i tre forskjellige farger Drops Baby Merino på pinne 5,5. Resultatet ble forsåvidt greit, men synes teppet ble litt langt og smalt, så dersom det lages igjen blir det med ganske mange flere masker.
For leeenge siden begynte jeg på skjerf og lue fra Garnstudio, men gav opp luen da jeg egentlig ikke skjønte oppskriften helt. Men utstyrt med de rette maskemarkørene fant jeg ut at det var på tide å prøve seg igjen, og denne gangen gikk det fint. Har strikket med Drops Merino Extra Fine på pinne 5, men utelot heklekanten rundt da jeg synes det ble litt voldsomt. Til snorer på luen laget jeg derfor icord som jeg sydde på.
Sist men ikke minst blir det et par bootees også til denne babyen. Det har jo og blitt en tradisjon etterhvert. Strikket med Silja på pinne 3.

Tror nok at denne lille novemberbabyen skal klare å holde seg god og varm, ja! :-)

3 kommentarer:

  1. Heil sinnsjuk produksjon du har hatt Tove, kjempeflott babynødvendigheiter!! Reknar med Lise blei rimleg rørt når ho såg alt dette :)

    SvarSlett
  2. Sååååå fiiiiint! Skal si du får unna ting! :) Teppet du heklet til Thea ble brukt senest igår faktisk. Har ligget i en skuff etter hun sluttet med vogn, for jeg vil ikke at det skal bli ødelagt eller slitt. Men så tenkte jeg at du har brukt altfor mange timer på det teppet til at Thea ikke skal få bruke det som hun vil! Hun kalte det "stor fin koseklut". hihi.. Så det kommer nok til å bli godt brukt!

    SvarSlett