mandag 14. november 2011

Kluter søker hjem!

Dvs de har allerede fått et hjem... Og hjemmet er hos min gode venninne Mie som fikk dem i en veldig forsinket innflytningsgave. Og lite visste jeg om at fargene jeg hadde valgt faktisk matcher trekkene til hun har til vannkaraffelen sin! Vittig.... Skulle selvsagt ønske jeg kunne si at det var nøye planlagt, men dengang ei...
Garnet er Bomull Sport fra Gjesdal, og har brukt pinne nr. 4. Har brukt 3 ulike mønstre - den lilla er vanlig ribbestrikk, den turkise er en rett og en vrang ene veien og bare rett den andre, og den rosa er tre rett og en vrang begge veier. Enkelt og greit arbeid, men guuuuud så kjedelig i lengden!!!!
Bildet øverst er av den forsinkete bursdagsgaven som ble overrakt til samme mottaker i samme slengen. Den er strikket i perlestrikk med dobbel alpakka fra Drops på pinne 5,5. La opp 199 masker og strikket i vei, og resultatet er en myk og deilig hals. Hadde jeg bare tålt alpakka selv! *sukk*
Gavene ble heldigvis godt mottatt selv om de kom noe sent... *rødme*

1 kommentar:

  1. Jeg elsker hjemmestrikkede kluter. Disse var veldig lekre! Så kjekt at du hadde full klaff med fargevalget.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett