søndag 28. desember 2008

Julen 2008

Noen sier at julen varer helt til påske, men jeg er ikke enig... Etter alt kjøret opp mot jul synes jeg faktisk at den er over uforskammet fort! For perioden før jul er vanligvis litt stress, men i år har jeg hatt mer tid til rådighet, og da går alt så mye bedre... Bildet er ikke særlig julete, men er julegave, så da fortjener det plass....

Begynte med en førjulsvisitt hos venner allerede 19., 21. hadde jeg og en venninne den tradisjonelle solen-snur-og-dagene-blir-endelig-lengre feiring (jepp, vi er begge motstandere av vinter og mørketid), 22. traff jeg først venninne med ny baby og var deretter hos foreldrene mine og hjalp med juletrepynting i jakten på julestemningen (hjalp ikke), 23. husker jeg ikke hva jeg gjorde annet enn julelunsj på jobben også i jakt på julestemning (fortsatt ingen hjelp), 24. var jeg og søster hos foreldrene mine og sniffet pinnekjøttlukt i håp om julestemning og åpnet pakker (fortsatt ingen julestemnning). 25. begynte jeg dagen med Sex and the City the Movie som jeg fikk av Anna-Maylen med familie til jul, etterpå var det juledagsbrunch hos foreldrene mine sammen med alt vi har i byen av besteforeldre, tanter, onkler, fettre og kusiner samt litt utvidet familie. 26. var det middag hos farmor og farfar og i dag har jeg vært en tur i byen samt hentet nedenfornevnte nye samboere.... Puh! Innimellom alt dette har jeg klart å få heklet videre på babyteppet til Anna-Maylens baby - bare 9 ruter igjen! Ihvertfall ihht oppskrift - har planer om å montere og deretter se om det er behov for mer...

Er veldig fornøyd med gavene jeg fikk til jul - tusen takk alle sammen! Måtte ta meg selv i nakken før jeg tente på lyset på bildet - det var gave fra Veronica. Sånne lys er jo så pene, det er jo nesten en skam å brenne dem!!! Men - fikk det til tilslutt og håper jeg skal få til det samme med et annet jeg fikk av Anna-Maylen.

2 kommentarer:

  1. Eg og slit big time med å tenna på slike lys, så om skilpaddelyset eg fekk vert tent nokon gong???

    Julestemning er så mykje rart, men leit at du ikkje fant den.

    Planar for nyttårsfeiringa då?

    SvarSlett
  2. Ikke sant? Noen lys er ikke ment for å brennes - som de orange jeg har på vegglysestaker. Ekte 70-talls arvet fra Onkel Svein!!!

    SvarSlett