torsdag 4. desember 2008

London

Lene og jeg har vært i London. Jepp - London! Fant ut her for ikke så lenge siden at vi måtte komme oss vekk fra Bergen en tur, og etter å ha diskutert forskjellige muligheter ble det London. Jeg har aldri vært der før, så det passet meg utmerket! Bildet over viser Tower Bridge i solnedgang.

Lene har allerede gitt en detaljert beskrivelse av turen i bloggen sin, så det tror jeg at jeg utelater denne gangen og heller tar med litt ekstra bilder. Lenes referat kan leses her.

Bildet over viser Thamsen etter solnedgang. Laaangt borti der kan muligens London Eye skimtes.

Bildet til venstre er av noen av de mange våpnene som var utstilt på Tower of London. Tower er et sted med fascinerende historie, og heldigvis var det lov å knipse bilder på store deler av området. Dessverre fikk vi ikke ta bilder av f.eks. kronjuvelene.



Vi var en tur i Westminster Abbey hvor det heller ikke var lov til å knipse bilder. Dessverre. Fantastisk bygning, også med masse historie! Men føles litt rart å gå og trakke på folks gravstener...
Vi fikk imidlertid ta bilder utenfor, og både Parliament og Big Ben er jo i samme området. Bildet til venstre viser Big Ben i solnedgang.

Vi trodde heller ikke at det ville være lov til å ta bilder på British Museum, men jaggu santen tok vi ikke feil! Var mye å se der, og da vi gav oss etter drøye 4 timer var vi langt fra ferdig.... Ikke bare var utstillingene fascinerende, også selve bygningen var det. Bildet under er av taket...
Storkoste meg i London - fikk sett mye, shoppet, spist god mat..... Reiser gjerne tilbake og opplever noe av det jeg ikke fikk opplevd denne gangen. Men neste gang ønsker jeg meg en bedre seng....

2 kommentarer:

  1. definitivt ein vellukka tur :)

    SvarSlett
  2. Hei Tove, dette var en fin reportasje om London som fikk meg til å lengte tilbake dit. Det er en stund siden jeg var der, men tror sannelig det på tide å ta en tur igjen. Fine bilder :o)

    Lisa

    SvarSlett