tirsdag 16. oktober 2007

Nå kan kulden komme!

Dvs. jeg liker jo ikke kulde noe særlig, men skal uansett snart reise fra den. Men poenget er at dersom det blir kaldt så har jeg faktisk lue å ha på meg! Jepp - lue. Har ikke gått med det siden.... siden.... på lenge. Husker jeg hadde på meg en lue da jeg var på tokt med Statsraad Lehmkuhl til Shetland med folkehøyskolen i det herrens år 1995. Det var stas å dra på tokt! Vått og til dels kaldt, men en fantastisk opplevelse. Kan ikke huske at jeg har hatt på meg lue siden den gang, men det betyr jo ikke at jeg ikke har det. Har vel antagelig ikke gjort et nevneverdig inntrykk....

Meeeen...... Nå er jeg ferdig med Eva-lua. Resultatet ble...... helt greit. Verken mer eller mindre. Garnet jeg har brukt er Misti 100% alpakka fra Du Store Alpakka. Sliter litt med å gå med ull rett på huden, så jeg gikk og klinte med alle garntypene både på Husfliden og Nilsen på Bryggen før jeg endte opp med dette. Konklusjonen er at det er litt for fluffy til at man ser mønsteret skikkelig. Men luen ble myk og god, så er optimist med tanke på bruken. Bilde av resultatet kan sees her, fargen på bildet til høyre er mest reell, og det er ikke så veldig lett å ta bilde av sin egen skalle!

2 kommentarer: