torsdag 4. oktober 2007

Akvarium

Som kjent har jeg to stk akvarium i leiligheten min. Det ene er en 70-liters tank jeg fikk av foreldre, søster og svoger til jul for noen år siden, og blant innbyggerne finner du sverddrager, ancistrus, venusfisk og noen odde stimfisker som bare nekter å legge på røret..... Av annet har jeg en rot og planter av bl.a. typen vallisneira (gress i bakgrunnes), sverdplante, noe jeg ikke husker navn på, og anubias. Anubiasen blomstrer nå for tredje gang, og kan minne litt om fredslilje i utseende.

Det andre er en 5-liter jeg fikk av søster og svoger til 30-års dagen. De mente jeg burde ha det på kontoret, og hvis jeg noen gang får eget kontor tror jeg faktisk at jeg kommer til å ta det med meg! Dette er kun bebodd av to egenoppdrettede guppyer, en rødkrystallreke og to sebrasnegler. I tillegg har jeg oppi to små anubiasplanter, en rot og steiner som jeg har plukket på en strand i Alanya, Tyrkia.

1 kommentar:

  1. å kunne sitja i ein sofa no og sett på eit akvarium... Hadde vore digg. Idag er det møte på møte :|

    SvarSlett