søndag 18. september 2011

Hjemmelaget bursdagsgave

For ikke så lenge siden fikk jeg plutselig invitasjon til en barndomsvenninnes 35-års dag. Det er jo alltid koselig å bli invitert i bursdager, men denne venninnen har jeg knapt hatt kontakt med de siste 10 årene, og følgelig kjenner jeg henne ikke akkurat så veldig godt lengre. Så hva gir man i gave da? Jo, man strikker noe. Noe man alltids får bruk for ved en eller annen anledning. Nemlig hals og votter....
Å finne oppskrift var ikke vanskelig - valget falt på Bellas Mittens og  Burberry Inspired Cowl. Begge ble strikket i Alfa fra Sandnes i en lekker stålgrå farge, på henholdsvis pinne 6 og 8. Garnet er rimelig tjukt, så jeg reduserte antallet masker på halsen en smule for at den ikke skulle bli for svær...

Det be en kveld hvor jeg traff mange hyggelige mennesker, fikk snaddergod mat og god drikke, det var skravling, catching up, litt sladder, og til og med et frieri (etterfulgt av et ja.... :-)), og gaven falt i smak hos bursdagsbarnet. Alt i alt en vellykket kveld!

2 kommentarer:

  1. Det var ein flott kveld, høyrer eg:) Og så fine ting du har strikka!

    SvarSlett
  2. Har tydeligvis ikke vært inne her siden før 18.september jeg :( På tide å ta fram pc'en innimellom, ikke bare via mobilen gitt..
    Dette settet var utrolig fint!! Fru Pallesen ønsker seg noe sånt til jul hun også.. Bare så du vet det. Får nemlig ALDRI tid til å lage noe til meg selv :(

    SvarSlett