torsdag 11. august 2011

Sommergenser og vinterskjerf

Har likegodt strikket meg enda en genser, jeg. Da jeg oppdaget gleden ved å kunne strikke ovenfra og ned og dermed også tilpasse etterhvert istedenfor å strikke hele plagget for deretter å finne ut at den ikke passer, var ikke jeg ikke vanskelig å be. Kjøpte noen nøster turkis Safran i forbindelse med sommerens salg, og satte i gang omtrent samme dag. Har brukt ca. 8 nøster og strikket på pinne 3,5, i rillekantene har jeg også brukt en syltynn strikk i håp om at den skal holde fasongen bedre. Mønsteret heter Molly (Ravelry-link) og var veldig enkelt og greit å følge - det hjelper deg til og med å kalkulere hvor mange masker du skal begynne med! Det som ikke viser på bildet er at det i sidene er en stripe nedover, liksom en falsk søm. Veldig fornøyd med resultatet, og gleder meg til å bruke den!

I tillegg har jeg gjort ferdig et sjal jeg begynte på for lenge siden. Det er strikket i mink-garnet som jeg kjøpte på strikketreffet her i Bergen, på pinne 3,5. Enkelt mønster, begynn med 3 masker, øk 1 maske på annenhver pinne til man mener man er kommet halvveis, deretter felles tilsvarende. Det er supermykt og deilig, så nå er jeg forberedt på høsten!

6 kommentarer:

  1. Flinkis! Ble skikkelig fine både genser og sjal! :)

    SvarSlett
  2. Flotte produkter, likte virkelig den fine blå fargen på genseren:)

    SvarSlett
  3. Den genseren så fin ut, lekker farge:)
    Takk for kommentar i bloggen min. Da satser jeg på at Viking garnet holder seg greit i bruk:)

    SvarSlett
  4. KJEMPEFINE! :) Moro å se genseren ferdig. Kanskje jeg kan prøve meg på en sånn til neste sommer.. Så kan du hjelpe meg når jeg står fast med mønsteret (som jeg sikkert kommer til å gjøre..)

    SvarSlett
  5. Så kul! Og fin sommerfrisk farge :) Skjerfet ser også deilig ut :) *❤*

    SvarSlett
  6. Du har verkeleg funne typen gensera som passar deg perfekt :) Du har alltid vore flink til å velgja farge og, skikkeleg flotte plagg som eg reknar med eg får sjå live ein dag :)

    Du er ubeskriveleg dyktig Tove :)

    SvarSlett