søndag 8. mars 2009

Nok en fotosafari

Jeg drar ofte med meg kamera når jeg skal ut på tur, og på torsdag var det Fløyen som stod på planen. Dvs jeg skulle ta knekken på det jeg trodde var mye tid mellom to avtaler. Bestemte meg for å ta banen opp og gå ned, og det var like greit fordi når jeg og kameraet mitt først setter i gang, går klokken gjerne mye fortere enn det jeg egentlig vil at den skal....

Jeg valgte å gå ned Tippetue. Føret nedover var heldigvis stort sett bra, det var litt snø enkelte steder som ligger i skygge men det førte heldigvis ikke til problemer for meg som var litt dårlig skodd for sånt underlag. Bildet over er fra et av utsiktspunktene nedover. Fant ut at dette stedet gav utmerket utsikt til et spesielt sted, og det gav meg en ide..... Får se om jeg klarer å få gjort noe med den ideen i løpet av sommeren!!!!

Som vanlig når jeg drar på fotosafari medfører dette i enkelte situasjoner litt kryping i grøftekanter og sånt for å få bildet slik jeg vil ha det. Fikk et par rare blikk denne gangen også, spesielt da jeg tok bildet til høyre. Den lille bekken bare skrek etter å bli fotografert, og klarte å få det til noen lunde slik jeg ønsket med slørete vann.... Velplasserte steiner er kjekt å ha i mangel på stativ!

Det er mye skog langs Tippetue, og duften av våt skogsbunn som holder på å tørke litt i finværet er bare kjempedeilig. Synes nesten at jeg kan kjenne lukten igjen når jeg ser på dette bildet! Det får meg ihvertfall til å glede meg til sommeren - kanskje hvis jeg er heldig og hukommelsen er med meg klarer jeg å finne igjen stedet og knipse et nytt bilde når det har kommet løv på trærne...

3 kommentarer:

  1. Eg gledar meg til at været skal bli betre og vi kan ta slike fjellturar som vi hadde ifjor. Avtala kor vi skal gå til, gå dit, ta bilete, avtala ny stad å gå til, gå dit og ta bilete der. Solnedgongen ved Sandvikspilen ifjor godt eksempel og ein strålandes tur :)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder, av en svært vakker by. Riktig vårstemning, hos meg er det fremdeles 1 meter snø i hagen.

    SvarSlett
  3. Som vanlig flotte bilder.

    Det virker som om du er flink å gå tur. Jeg blir gjerne med på fotosafari en gang eller mange. ;o)

    Savner fotograferingen. Slik vinteren har vært, har det ikke vært mye tid eller energi til det, dessverre.

    Håper å ta det igjen etter eksamen og prosjekt. :o)

    SvarSlett