mandag 23. mars 2009

Ferdig jakke!

For det som nærmer seg et år siden, fant jeg ut at jeg skulle hekle meg en jakke. Kjøpte garn og heklenål og satte i gang, men etter å ha heklet litt fant jeg ut at det ble overhodet ikke noe pent. Hva gjør man da? Rekker opp og finner noe annet å lage i steden. Valget falt på denne jakken fra Garnstudio sine sider, og jeg satte ivrig i gang. Garnet jeg hadde valgt til heklejakken var petroleumsfarget Paris. Jeg strikket og strikket - først bolen, så ene armen og så halve andre armen før jeg fant ut at jeg skulle sy den sammen på skuldrene og prøve den. Ikke så lurt, for det viste seg at den ble en smule for liten til meg.... Den umonterte jakken med en og en halv arm ble derfor lagt i en pose, men ikke helt glemt..... For litt over en uke siden fant jeg ut at den kunne ikke lengre ligge og samle støv, og dro frem den uferdige armen. Den ble raskt ferdig, og med litt monteringshjelp fra mamma (man trenger gjerne litt assistanse når man ikke har laget sånt før) ble jakken montert forrige helg. Det viste seg at jakken som var for liten til meg satt som et skudd på moder, så etter at jeg hadde fått strikket på hals en og festet knapper (i metall, nøysommelig valgt for leeeenge siden med god hjelp fra Lene) ble mamma på onsdag den lykkelige eier av ny jakke - som allerede har vært brukt flere ganger...

6 kommentarer:

  1. Den blei skikkeleg fin, synd den blei litt liten, men kjekt ho mor likte den :D

    SvarSlett
  2. Trist at jakken ikke passet, men den ble skikkelig fin! Og da var det jo kjekt at din mor kunne bruke den. Gratulerer med din første jakke! ;o)

    SvarSlett
  3. Så fin jakke! Bra den ble ferdig og at den passe til moren din.

    SvarSlett
  4. Det er kjedeleg med ting som ikkje passar, etter så mykje arbeid. Men fin var ho jo!

    SvarSlett
  5. Har utfordra deg aldri så lite i bloggen min :D

    SvarSlett