lørdag 28. mars 2009

Deilig vårdag i Bergen!

I går var jeg i Oslo. Der var det snøstorm.... I dag er jeg i Bergen. Og her er det VÅR!!!! Ihvertfall inntil værgudene bestemmer noe annet....

Har vært på fotosafari med Lene i dag - turen gikk først til Gamlehaugen, deretter Kyrkjetangen. Litt småkjølig vind, men man merker at solen varmer godt når man kommer seg ut av vinden. Deilig! Bildet til venstre er knipset fra et utsiktspunkt på Gamlehaugen. Hadde det vært varmere hadde det nok vært fristende med et bad (sier jeg som er pyyyyyyse!!!!!)....

Det spirer og gror overalt om dagene. Det er pusekatter på trærne, snøklokkene er nesten avblomstret, krokusen smiler til oss hvor enn vi går og påskeliljener er ikke langt unna full blomst. Men i dag fant vi det som i mine øyne er et VIRKELIG tegn på vår - hestehov! Er de ikke fine, vel? Tror forresten jeg tør påberope meg to stk runde og gule (greit, så fremstår ikke solen som rund og gul, men jeg kan ikke for at den stråler og at fargen ikke gjengis riktig!!! Var det noen som nevnte kunstnerisk frihet? *fnis*), ref Lenes utfordring.... Faktisk ganske så tilfeldig, men så synes jo jeg ofte at de tilfeldige bildene blir de beste....

2 kommentarer:

  1. Det var ein kjempe tur, og kjekt å endeleg komma seg på Gamlehaugen.

    Hesthov er VÅR og definitivt var dei vi såg idag runde og skikkeleg gule :)

    SvarSlett
  2. Høres ut som en flott tur. :o)

    Jeg har med stor glede observert knopper, pusekatter og blomster. At hestehoven har kommet er skikkelig gode nyheter! :D

    Her kommer våren!!!

    SvarSlett