onsdag 8. juni 2011

Babygaver

Synes folk yngler verre enn guppyer om dagene... Så da får strikkepinnene noe å bryne seg på! Strikkingen går litt i rykk og napp, men har ihvertfall fått ferdig ett pledd og to par booties! Pleddet heter Sweet Baby Blanket og er egentlig ganske enkelt og greit å strikke. Har modifisert oppskriften litt, slik at jeg har tatt perlestrikk over de første og siste 7 maskene, samt på topp og bunn. Oppskriften fant jeg på Ravelry, men kan fås ved å sende en e-post til innehaveren av denne bloggen. Veldig fornøyd med resultatet! Strikket i Silja i farge 344 på pinne 5 tror jeg det var.
Bootiesene er av typen Stay on baby booties som jeg har laget noen par av før. Raske og greie å strikke, disse er også laget i Silja i farge 344 pluss 317, men på pinne 3. Pleddet og et par av bootiesene er allerede overraskt min gode kollega Hilde som snart skal i permisjon, og det andre paret skal til en annen kollega som også snart skal i permisjon...

Da er det bare gaver til to kollegaer til. La oss håpe det ikke blir offentliggjort flere graviditeter før jeg er ferdig med dem... *ler*

3 kommentarer:

  1. Så skjønne! Gullet bruker nå babysokkene sine til dukkesokker, så de kommer til å gi glede lenge :) *♥*

    SvarSlett
  2. Oppe hjå deg ynglar dei som berre det. Eg har kun ein nede hjå meg, men til gjengjeld så er det termin 18. juli (fekk vite det for 2 veke sidan).

    Pledde var lekkert, det må eg prøva :) Med perlestrikkanten og, for det var ein nice touch. Bootiesene var kjempesøte :)

    SvarSlett
  3. Det teppet forelsket jeg meg helt i altså!! Du er så fliiiiink!

    SvarSlett