søndag 3. juli 2011

Glimt fra altankassene

Som vanlig har jeg vært ute og knipset bilde av noen av plantene jeg har i altankassene mine i år, og her er et lite utdrag:
Oppe til venstre: Margeritt av typen Crazy Daisy. Samme plante har blomster i forskjellige farger, de fleste i rosanyanser.
Oppe til høyre: Må innrømme at dette ikke er en altankasseblomst, den befinner seg i en vase og kom inn i heimen som en "stakkars liten"-gave fra foreldrene mine da jeg var sengeliggende med influensa nylig. Hyggelig! Blomsten er en eller annen peon - knallfin!
Nede til venstre: Dette er faktisk jordbær! Fant plantene på det lokale hagesenteret, og synes de var så søte at de bare måtte bli med hjem. Har ikke gitt noen jordbær enda, men det jobbes hardt med saken - er mye mer blomster her enn på planter jeg har hatt tidligere!
Nede til høyres: Valmuer av ukjent type. Hadde i fjor og, og synes de er så fargerik og fine at jeg måtte gjenta suksessen i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar