fredag 29. mai 2009

Whitesnake i Bergen

Band: Whitesnake
Support: Eeeeeh... Ja... Men ikke spør hva de heter!
Dato: 25. mai 2009
Sted: Arenum, Bergen

Da var årets første konsert gjennomført. Fikk endelig oppleve en av mine 80-tallshelter live! Og at de hadde litt av sin storhetstid på 80-tallet er vel bildet til vestre et aldri så lite bevis på. Det var pittelittegranne harryfaktor ute og gikk innimellom kan du si!

Husker forresten at jeg fikk albumet Slip of the Tongue til jul det herrens år 1989 - på vinyl må vite. Om jeg fikk det av onkel Svein eller Vibeke er jeg ikke 100% sikker på, men tror kanskje det var Vibeke. Fikk to LP'er det året, den andre var Mötley Crües Dr. Feelgood. Og de skal jeg på konsert med 8. juni...

Men tilbake til Whitesnake. For det var stas. VELDIG stas. Å gjenoppdage gamle helter og få høre alle gromlåtene deres live. Schlagerne kom som perler på en snor - The Deeper the Love, Is This Love, Here I Go Again, Give Me All Your Love.... The list goes on and on. I god, gammeldags rock'n roll stil ble det kjørt trommesolo, gitarsolo og gitarduell, og det så faktisk ut som om bandet hadde det gøy på scenen! Og det skjer jo ikke alltid. Ja, og så kunne de fleste av bandmedlemmene vært med i reklamer for diverse hårprodukter - både hårspray, hårfarge og sikkert balsam var meget godt representert. For ikke å glemme tettsittende skinnbukser og åpne skjorter. STAS! *ler*

Når alt dette er sagt må det nevnes at Arenum ikke er særlig egnet som konsertsted (er spent på Bergenshallen...) og det var fryktelig lite folk som benyttet seg av mulitheten for en ganske så bra konsertaften.

OK, så er og blir Metallica favorittbandet mitt. Men jeg tør likevel å påstå at David Coverdale - vokalisten i Whitesnake - er eieren av det som antagelig er den mest sexy stemmen i rockens verden......

2 kommentarer:

  1. Eg kjenner at den høge panneluggen, korte bukser og kvite tennissokkar kjem krypande mot meg med alle dei minner eg har frå 80-tallet, sjølv om ikkje Whitesnake var det aller største då :)

    Kjekt konserten møtte til forventningane, sjølv om Arenum kunne vore betre :)

    SvarSlett
  2. Noen kommer seg visst forbi 80-tallet...

    Kjekt når gamle helter returnerer til scenen igjen. I det minste dersom de har noe der å gjøre fremdeles...

    Høres ut som en alt i alt vellykket konsert. Håper resten av konsertene er minst like bra.

    Gleder meg til Bruce Springsteen! :o)

    SvarSlett