søndag 17. mai 2009

Gratulerer med dagen, folkens!

17. mai kom og 17. mai gikk.... Dvs den er jo ikke helt over ennå, men jeg har tatt kvelden og satt meg godt tilrette i sofakroken med et glass brus, litt smågodtrester fra Grand Prix kvelden i går og venter på en ny episode av Nip/Tuck.

Dagen har egentlig foregått i rolige former. Har ikke sett noe prosesjon i år (jepp - prosesjon. Det heter da ikke tog i Bergen!), føttene er derfor i fin form. Har ikke spist is og ikke pølser, bare vært til brunsj hos Lene og spist pizzarester, også fra i går, til middag. Måtte også ta bilde av en typisk 17. mai ting - gassballonger. Strategisk plassert der alle går av bussen slik at ungenes mas begynner med en gang.....

Bildet rett over er fontenen i Lille Lungegårdsvann - deler av det sagnomsuste vikingskipet kan såvidt skimtes til venstre i bildet.

Og dette trenger vel ingen videre beskrivelse (annet enn at det er en Hardangerbunad og at det ikke er meg på bildet)? *fnis*

2 kommentarer:

  1. Bilete av brannstasjonen i sentrum er faktisk eit kort verdig syns eg, sinnsjukt kult. Nesten som eg fekk lyst til å ta turen til sentrum pga dei flagga der.

    Og så fekk du med det hagemøbelverktøyet mitt og på bilete der Hanne kosar seg med moderne sko og eit "gamalt" plagg.

    Det var veldig koseleg at du og Hanne tok turen. Neste år og kanskje?

    SvarSlett
  2. Så bra at vi fikk fint vær i år!

    Grunnet sykdom startet dagen sent for meg, men fikk med meg feiring på skolen til niesene mine på ettermiddagen. Så det ble 17. mai for min del også. :o)

    Stilig skotøy...

    SvarSlett