torsdag 12. februar 2009

Tur til Akvariet med nye votter!

Her om dagen fant jeg ut at jeg ville oppleve pingviner i sitt rette element, nemlig snø og kulde. Dro med meg min søster på tur i Akvariet i dag, og fikk knipset noen bilder. Bildet over er sildestimen - må si meg relativt fornøyd med det.....

Pingvinene så virkelig ut til å kose seg i snøværet. De svømte rundt med hodet over vann og prøvde å fange snøfnugg med nebbet! Man har det jo ikke gøyere enn man lager det selv! Ganske morsomme og underholdende å se på.

Der finnes et par ikke-så-veldig-pene-men-akk-så-fascinerende vesner i havet... Her er et av dem, synes godt at foreldrene kunne påspandert litt tannregulering!!!!


Og på hendene ute i kulden? Nye vanter heklet av Drops Alpaca rester (dyp lilla og petroleum - dårlig fargegjengiving på bildet. Som vanlig....) på pinne nr. 3. Oppskriften er her, men jeg har utelatt rysjkanten. Gode og myke, men klødde litt da jeg ble varm.....

10 kommentarer:

  1. Fine bilder fra akvariet. Tydelig at du kan dette.
    Vottene var også fine.

    SvarSlett
  2. Dæven døtte... Akvariet og alt på ein dag som denne :)
    Det bilete med sildestimen var skikkeleg kult. Steinbitten var og kul (dei er skremmande når ein dykkar). Pingvin må vera det eg skulle likt å dykka med, no som skilpadder er strøket av lista :)

    Vottane så gode ut, gjorde seg sikkert heilt ypperleg i det snøværet vi har hatt idag ;)

    SvarSlett
  3. Imponert over alle de fine bildene du har tatt - både fra akvariet og vinterbildene. Fine votter også - kanskje det går an å få brukt opp noen rester til slike.

    SvarSlett
  4. Fine bilder og fiiine votter. Koselig med en tur til akvariet da :) Ha en fin helg.

    SvarSlett
  5. Åå det er så koselig å gå i akvariet.
    Vil ønske deg en fin helg

    SvarSlett
  6. Å, på akvariet er det bare så koselig, der har jeg "bodd" sammen med guttene mine hver ferie vi var i Bergen da guttene mine var mindre. Og lekre votter du har laget. Det er så stilig når votter er heklet.

    SvarSlett
  7. Åja, fine bilder og stimen ble super:-D masse flotte fyrer under vann;-D

    og fine votter!

    SvarSlett
  8. Tusen takk for titten i en lekker blogg. Nydelige bilder. Og Bergen er jo fasinerende da (for en trønder...)Inspirerende strikke- og hekleprosjekter også!
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  9. Herlige bilde frå akvariet:) Det er mange sjarmerande skapningar der, ja! Og dei nye vottane var flotte.

    SvarSlett
  10. Bildet av sildestimen var skikkelig stilig. Har du gjort noe med bildet på datamaskinen, eller er det uendret etter knipsing?

    En spontan tur til akvariet høres kjekt ut. Slikt en alt for sjeldent kommer på å gjøre.

    Vottene så fine ut. Håper jeg får sett dem i virkeligheten, siden du sier fargegjengivelsen er feil.

    SvarSlett