onsdag 26. mars 2008

Er påsken egentlig over?

Ikke så lenge man ikke har spist opp påskeegget sitt!!!! Ja, jeg har fått det av mamma! I gamle dager, da jeg bodde i Edinburgh, oppdaget jeg britiske påskeegg. Det er noe annet enn marsipaneggene vi får her i landet! Heldigvis var storesøster og samboer på Englandstur før påske, og tok med seg et lite arsenal med Cadbury's Caramel Egg og ikke minst favoritten - Cadbury's Creme Egg. Før påske hvert år går det reklamekampanjer på TV hvor slagordet er "How do you eat yours?".

Eggene består av sjokolade fylt med...... greier. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men det minner om glasur i både konsistens og farge. Som i et vanlig egg er fyllet tofarget - både hvit og gul. Og det er supersøtt! Kan nok oppleves som kvalmende hos noen, men jeg er nå en gang litt mer enn gjennomsnittlig glad i søtsaker....

Har nå spist årets første egg, og det måtte selvsagt foreviges!


3 kommentarer:

  1. Vel reklameaktige bilete :)
    Såg ut som det egget kunne laga vegg til vegg teppe i munnen, men gjer det noko når det er godt :)

    SvarSlett
  2. Ikke noe vegg til vegg teppe her i gården. Ståpels, derimot.....

    SvarSlett
  3. Ble en smule nysgjerrig på disse sjokoladene etter alt snakket ditt.

    Virker en smule mektig, men det betyr bare at de varer lengre. ;)

    Du får kose deg med de siste eggene dine og passe på å legge inn bestilling dersom du hører om noen som skal til Storbritania før neste påske. :)

    SvarSlett