fredag 16. oktober 2009

Stjernespekksjal

I september var jeg en tur på Kongsvinger. Koste meg som vanlig gløgg ihjel - det er utrolig hvor mye et stuebytte og litt skravling med en supergod venninne kan gjøre for en - rett og slett balsam for sjelen!!!!
Men som vanlig klarte jeg ikke komme tomhendt hjem... Turer innom den lokale garnlangeren på Kongsvinger viser seg gjerne å bli kostbare affærer. Men - man må jo støtte oppom det lokale næringsliv!!! Og når man oppdager korger med salgsvarer kan man jo ikke gjøre annet enn å kjøpe. Men så liker jeg ikke å kjøpe uten å ha et konkret prosjekt, så etter mye diskusjoner over salgskorgene fant jeg og Anna-Maylén ut at det superdeilige Sublime garnet til halv pris kunne brukes til et stjernespekksjal! Så da gjorde vi alvor av den planen... Kjøpte garn og dro hjem i sofakroken og satte oss godt tilrette i hvert vårt hjørne av sofaen og satt i gang. Det bør vel nevnes at jeg kjøpte KnitPro i passende størrelse til å strikke med også... Bildet over er vel egentlig det som gjengir fargene best...

Det hele viste seg å bli en aldri så liten tålmodighetsprøve. Ikke fordi mønsteret er så vanskelig, men rett og slett fordi det tok noen runder før vi klarte å se stjernene... Så det ble strikket, rukket opp, strikket på nytt, rukket opp igjen og så fant vi ut at vi strikker litt lengre før vi rekker opp igjen, og VIPS! - der var stjernene!


Garnet er superdeilig - jeg som klør av det meste som inneholder ull har ikke reagert på dette i det hele tatt. Eneste er at det kanskje var litt i tjukkeste laget til akkurat dette prosjektet ettersom det strikkes i dobbel tråd og stjerneeffekten gjør det enda tykkere enn vanlig strikk. Men - det er supergodt og varmt, og kom veldig godt med da jeg våknet en morgen og den første høstfrosten plutselig var på plass...

3 kommentarer:

  1. Flott skjerf, og stilige farger sammen!! ser riktig godt å varmt ut!
    ha en flott helg!

    SvarSlett
  2. Rålekkert :)

    Trur eg må strikka eit par til i andre fargar :)

    SvarSlett
  3. SÅ FINT DET BLE! Jeg har ikke kommet lenger på mitt. Har så mange andre prosjekter på gang. Plutselig kom svigerfar med ønske om hjemmestrikka sokker i bursdagsgave og han har str 48! *sukk* Han kommer på besøk snart og jeg strikker og strikker :)

    SvarSlett