lørdag 23. februar 2013

Deilige votter

Etter åresvis som hanskebruker har jeg lenge hatt lyst på et par gode og varme votter. Prøvde meg på et par for en tid siden, men de ble rett og slett for små og endte som julegave til mamma. Som har bodd i dem siden, altså en suksess. Da jeg skulle til Oslo i januar og det var meldt -20 grader som er i kaldeste laget for en bergenser, fant jeg ut at det var på tide å gjøre noe med saken. Frem med noe gammel Abuelita tjukk merino i fargen mørk advent fra et tidligere prosjekt, og så var det bare å sette i gang. Garnet er tjukt, så på pinne 5 gikk det ganske så raskt å strikke votteparet. Oppskriften heter Cruiser (Ravelry-link) De har vært mye brukt, ikke bare matcher de min nye, rosa dunjakke veldig fint, de matcher også det deilige skjerfet jeg strikket i mink-garn for en tid tilbake ganske bra. God og varm er de også, men synes garnet nupper litt mye. Men pytt - en suksess likevel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar