mandag 22. september 2008

Koselige overraskelser

Innimellom får man en eller annen koselig overraskelse. Som f.eks. i vår en gang da jeg hadde klaget min nød til Anna-Maylen om at det var umulig å finne 15 cm bambus sokkepinner i Bergen. Plutselig dumper det et kjempekoselig kort med en pakke 15 cm bambus sokkepinner i posten. Kjempekos.

Så kommer jeg hjem fra jobben i dag. Mandag. Den traurigste dagen av alle som egentlig burde vært strøket fra kalenderen. Ser at postkassen ser rimelig sprengt ut, og forventer mye reklame og sikkert en regning eller to. Jeg mener - det er jo mandag! Men hva finner jeg (annet enn reklame...) da jeg åpner postkassen? Jo, en pakke. Jepp - en pakke! Ikke er det bursdag og ikke har jeg bestilt noe fra nettet eller noe sånt. Med hendene fulle ventet jeg med å åpne til jeg kom opp i leiligheten, og finner dette:

Da har altså Lene funnet ut at hun ville gi en liten høstgave! Og hvis noen skulle være i tvil - innholdet var to nøster Milk & Honey garn fra Viking of Norway, en pakke Irish Breakfast te og en sånn dings til å ha løsvekt te i, samt to oppskrifter på pulsvanter. Genialt! Ble selvsagt kjempeglad!!! Tror jeg blir nødt til å trekke frem den meksikanske kokeboken jeg fikk til jul og invitere henne på middag en dag. På en annen side er jo Santa Maria ganske genialt... *fnis*

MEN...... Som om ikke DET var nok har Theresa vært på besøk her i dag mens junior var i bursdag i naboblokken. Den store tre-uker-igjen-til-termin-magen hennes kom riktignok frem litt før henne...

Vi benket oss i sofaen med te (smakte selvsagt på Irish Breakfast teen som smakte fortreffelig tilberedt i den nye dingsen. Hva heter egentlig sånne dingser???) og havrecookies. Og hva skjer? Jo, plutselig kommer hun trekkende med en takk-for-tømming-av-postkassen-og-vanning-av-gressløken-gave etter at jeg gjorde en liten innsats på den fronten i sommer. Så nå har jeg fått sånn fin gjennomsiktig tekanne til å ha sånn blomstrende te i! Genialt! Så nå må jeg bare på butikken og kjøpe sånn blomstrende te......

Lene og Theresa - YOU'VE MADE MY DAY!!!!!

3 kommentarer:

  1. Kanskje akkuratt denne mandagen skal få lov til å forbli på kalendaren. Gledar meg til å sjå resultatet av mjølka :D

    Og mexico-middag seie eg aldri nei takk til :D

    SvarSlett
  2. Du sier vel stort sett ikke nei til middag... Men det gjør jo ikke jeg heller! *ler*

    SvarSlett
  3. Det var litt av et gavedryss, kjekt med sånne dager! 15 cm lange bambuspinner har de forresten på Pinnsvin Design på Laksevåg.

    SvarSlett